דרעי: "חוק הגיוס מהותי; אי אפשר להתקדם"

    איתי גדסי 1 Comment on דרעי: "חוק הגיוס מהותי; אי אפשר להתקדם"

    שר הפנים אריה דרעי התייחס למשבר חוק הגיוס ואמר: "מאז הפגישה עם נתניהו לא התכנסה הוועדה המיוחדת ולא הוגש שום נוסח מוסכם על חוק הגיוס" | מקלב אמר: "יש חשיבות להעברת חוק הגיוס עוד במושב החורף"

    דרעי צילום: יעקב כהן
    12:53
    13.05.24
    אפרת ברזל No Comments on הילד מקרית ספר: אמו של דוידי מיטלמן בשיחה על געגוע שאין לו סוף

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר בישיבת סיעתו היום: "לצערי, מאז הפגישה עם נתניהו ברביעי האחרון לא התכנסה הוועדה המיוחדת ולא הוגש שום נוסח מוסכם על חוק הגיוס. הנושא הוא מהותי עבורנו. ככה אי אפשר להתקדם".

    ח"כ מקלב התייחס אף הוא לסערה סביב החוק ובפתח דיון בועדת המדע והטכנולוגיה אמר, כי היום יותר מתמיד יש נכונות להגיע להבנות ולמצוא פתרון למשבר הגיוס, מקלב התייחס להאשמות על סחיטה בציר הזמן מול תקציב המדינה ואמר: "לא כולם מודעים לזה אבל זה נמצא על הפרק הרבה זמן כל שבוע היו דיונים, אך הוועדה לא התכנסה מאז שהוקמה, יש התקדמות אומנם בעיכוב קצת מסיבות טכניות רה"מ בחו"ל וזה מגביל את האפשרות לדון על זה ברצינות, גם חלק מהשרים שרה"מ מינה לא יכלו אתמול, לכן הדברים התנהלו בעצלתיים".

    "אבל היום אני מאוד מקווה שזה יכנס לתהליך מואץ יותר שנוכל להגיע להבנות, יש נכונות מצידינו להגיע להבנות אנחנו רק מקווים שיהיה נכונות בצד השני, בסופו של דבר לנו הסבירו למה יש חשיבות להעביר את התקציב דווקא בעת הזו ואת חוק הלאום דווקא בסיום מושב החורף, למה זה חשוב דווקא לשלמות הקואליציה, אותם סיבות שהיו נכונות להעביר את תקציב 2019 למרות שהיה ניתן בעוד מספר חודשים אותם הסיבות בדיוק יש חשיבות להעביר חוקים מורכבים כמו חוק הגיוס עוד במושב החורף, לא בגלל שבקיץ לא תהיה קואליציה אלא להפך כדי שהקואליציה תוכל להמשיך".

    השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל שהייתה בדיון אמרה: "חוסר היציבות השלטונית פוגעת בהרבה דברים, ישנם הרבה דברים שהם כרגע באמצע תהליך, כל התכנית האסטרטגית לשנתיים הקרובות ועוד, הדינמיות הזו, החלפת השרים חדשות לבקרים המצב שבו עוצרים את שתף העבודה כל שלוש שנים או שנתיים פוגע באזרחי מדינת ישראל ועל כן לאור העובדה שאנחנו נראה שהרכב הקואליציוני בסבירות גבוהה ישאר אותו דבר אז מה הטעם בבחירות".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אלי ישי יכל גם לומר את זה תחשבו על זה